Rzetelne dbanie o kasy fiskalne stanowi jeden z podstawowych obowiązków ich właścicieli. Jak często należy dokonywać tego rodzaju przeglądów? Jakie kary grożą za ich nieterminowe wykonanie? Co wyróżnia solidnych serwisantów i do kogo warto się zgłosić po pomoc? Odpowiedzi na te wszystkie pytania, odnajdziecie w naszym artykule. Zapraszamy do lektury.

Obowiązki i kary

Na wstępie skupmy się na tym, o czym informują nas przepisy prawa. Te mówią jasno, że obowiązkowy przegląd techniczny kasy fiskalnej należy wykonać nie rzadziej niż raz na dwa lata. W jego trakcie serwisant sprawdza między innymi stan pamięci fiskalnej i modułu fiskalnego, czytelność drukowanych dokumentów czy poprawność działania kasy oraz wyświetlacza. Sam przegląd trwa zazwyczaj niespełna godzinę i musi być wykonany w ciągu pięciu dni od momentu, gdy klient zgłosi do serwisu takie zapotrzebowanie.

Jeżeli posiadacz kasy fiskalnej przekroczy wskazany w przepisach termin, musi liczyć się z konsekwencjami finansowymi. Brak wykonania przeglądu technicznego w odpowiednim okresie będzie implikować karą w wysokości 300 zł.

Szwankująca kasa – co zrobić?

Cykliczne oraz uregulowane prawnie przeglądy techniczne nie wyczerpują jednak w pełni tematu serwisowania kas. Choć urządzenia fiskalne Posnet szczycą się małą wadliwością, drobne usterki wynikające często ze złego użytkowania kas mogą się przydarzyć. Często w najmniej odpowiednim momencie 😉 Niewielu przedsiębiorców posiada na wyposażeniu rezerwowe kasy fiskalne, więc taka poważniejsza usterka może okazać się brzemienna w skutkach i uniemożliwić prowadzenie działalności aż do czasu jej naprawy.

To właśnie z tych powodów kluczowe jest nawiązanie współpracy z solidną firmą, która kompleksowo zajmie się zróżnicowanymi potrzebami klienta i będzie do dyspozycji w przypadku, gdyby pojawiły się ewentualne problemy. Czym zatem wyróżnia się dobry serwisant urządzeń fiskalnych i jak znaleźć właściwego partnera w tym zakresie?

Co Ekspert, to Ekspert

Przede wszystkim, należy zwrócić uwagę na czas obiecywanej reakcji. Są sytuacje, w których potrzebujemy pilnej pomocy i każda godzina jest wówczas na wagę złota. Solidni oraz profesjonalni partnerzy serwisowi nie tylko gwarantują szybkie wsparcie w sytuacjach kryzysowych, ale też posiadają dyżurne numery telefonów (można na nie dzwonić poza godzinami pracy) i w razie potrzeby sami przyjeżdżają do klienta.

Rzetelni serwisanci to również tacy, którzy z wyprzedzeniem przypominają o obowiązkowych przeglądach, w razie wątpliwości służą dobrą radą, a także posiadają odpowiednie zaplecze merytoryczne. Podejmując współpracę z Ekspertem, otrzymujesz gwarancję, że Twoje urządzenia fiskalne znajdą się w dobrych rękach, a Ty sam będziesz pod opieką sprawdzonego i doświadczonego partnera. Chętnie podzielimy się z Tobą naszą wiedzą, poinformujemy Cię w porę o zmieniających się przepisach oraz udostępnimy Ci bezpłatnie materiały edukacyjne oraz zestaw porad w formie videobloga.

To co, udało nam się Cię zainteresować? Jeśli chciałbyś porozmawiać o naszej ofercie serwisowej, jesteśmy do Twojej dyspozycji. Zadzwoń pod numer 91 43 22 001 i zobacz, jak wiele możesz zyskać na współpracy z renomowanym liderem branży.


0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder