Nie od dziś wiadomo, że w handlu nie ma nic ważniejszego niż kontakt z klientem, bo to właśnie on może wyróżnić nas na tle konkurencji. Czasy, gdy do tej interakcji dochodziło tylko podczas bezpośredniego spotkania sprzedażowego bezpowrotnie minęły. Jak zatem wspomóc budowę tej relacji i sprawić, aby klient opuszczający sklep wrócił do niego w przyszłości? Sprawa jest prosta – potrzebna będzie tylko odpowiednia kasa fiskalna i dobry pomysł, czyli właściwie dobrane hasło reklamowe, które można umieścić na paragonie 🙂
Kasa fiskalna i paragon środkami przekazu
Podstawowe pytanie brzmi: kiedy rozpoczyna się proces nakłonienia klienta do powrotu do naszego sklepu? Odpowiedź jest krótka: zanim klient ten sklep opuści. Do metody komunikacyjnej może posłużyć nam to, co gwarantuje każda kasa fiskalna, czyli paragon. Jego krótka analiza stała się już bowiem pewnym rytuałem, który niemal wszyscy odruchowo wykonujemy zaraz po odejściu od kasy. Z zainteresowaniem sprawdzamy czy ceny produktów zostały właściwie naliczone albo czy kwota końcowa uwzględnia promocje, z których danego dnia chcieliśmy skorzystać. I właśnie w tym miejscu rodzi się sposobność, aby przekazać klientowi konkretną wiadomość.
Przemyślane hasło reklamowe
Hasło reklamowe, które pojawi się w tym momencie powinno być elementem wcześniej ustalonej strategii i kierować uwagę klienta w konkretną stronę. Warto więc wykorzystać możliwości, jakie daje kasa fiskalna i zadbać o to, aby ten przekaz był precyzyjny. Przykładowe hasło: „W najbliższy weekend wszystko 20% taniej” może sprawić, że klient zacznie planować kolejne zakupy w naszym sklepie zanim zdąży z niego wyjść. Odpowiednio zredagowana treść na paragonie może więc informować o wydarzeniach, które chcemy popularyzować.
Sposobów na interakcję tego rodzaju jest wiele, wszystko zależy od hasła reklamowego, które stworzymy w naszej kasie fiskalnej. Możemy na przykład promować lojalność, przypominając o korzyściach, płynących ze współpracy z marką.
„Z tym paragonem za kolejne zakupy u nas zapłacisz 10 zł mniej”
„Zbierz 20 paragonów i odbierz książkę kucharską w promocyjnej cenie”
„Kolekcjonuj naklejki za zakupy i wymieniaj je na atrakcyjne nagrody”
Te przykładowe slogany mogą służyć za inspirację. Umiejętne korzystanie z funkcji, jaką oferuje kasa fiskalna umożliwia personalizowanie haseł reklamowych i sprawia, że mamy okazję przekazać klientowi dowolną informację.
Kasa fiskalna wspomaga budowę relacji
Warto pamiętać, że nie każda przekazywana odbiorcy wiadomość musi wiązać się z promocjami, rabatami czy akcjami lojalnościowymi. Jeśli strategia firmy nie zakłada takich działań w najbliższej przyszłości, można ograniczyć się do zwykłych zwrotów.
„Dziękujemy za zakupy”
„Miłego dnia”
„Zapraszamy ponownie”
Takie przekazy nie wiążą się z obietnicami promocji, a wspomagają budowę pozytywnej relacji z klientem. Naprawdę warto więc poświęcić chwilę, wykorzystać możliwości kasy fiskalnej i stworzyć odpowiednie hasło reklamowe. Nie ryzykuje się niczym, a można bardzo dużo zyskać.
O tym, jak w łatwy sposób dodać hasło do paragonu pokazujemy w naszym videoblogu poniżej.
Pokazujemy też jak dodać hasło reklamowe na innych kasach:
Potrzebujesz pomocy w wyborze urządzenia fiskalnego? Skontaktuj się z nami! Nasi eksperci pomogą Ci w doborze niezbędnego dla Ciebie sprzętu, który sprawdzi się najlepiej w prowadzonej przez Ciebie działalności!
0 komentarzy