Pandemia, związana z rozprzestrzeniającym się wirusem SARS-CoV-2, wywiera wyraźny wpływ na wiele aspektów naszego codziennego życia. Zmiany te w naturalny sposób dotknęły także gospodarkę oraz handel, a miliony przedsiębiorców niemal z dnia na dzień zostały pozbawione możliwości sprzedaży towarów w tradycyjnej formie. Wyjątkowe okoliczności sprawiły, że błyskawicznie zaczęto szukać alternatywnej przestrzeni do prowadzenia działalności handlowej. Tym miejscem okazał się oczywiście internet.
Pierwsze wyniki badań nie pozostawiają złudzeń. W dobie ograniczenia tradycyjnych form sprzedaży, zdecydowanie rośnie nasza zakupowa aktywność w Internecie. Dotychczas obserwowaliśmy trend, że rynek e-commerce rozwijał się w tempie około 18% rocznie. Obecnie szacuje się, że w roku 2020 wartość ta zostanie co najmniej podwojona.
Na popularność sklepów online wpływają przede wszystkim bezpieczeństwo oraz wygoda. Jeśli klient może otrzymać towar szybko, tanio, w darmowej dostawie i bez wychodzenia z domu, to dlaczego miałby z takiej opcji nie skorzystać? Nawet przy ponownym otwarciu galerii handlowych i stacjonarnych punktów sprzedażowych nadal istnieje obawa o swoje zdrowie, stąd społeczeństwo preferuje bezpieczne zakupy online.
W ostatnim czasie rośnie popularność powiedzenia, że przedsiębiorców można podzielić na dwie grupy: tych, którzy przenoszą biznes do świata online oraz tych, którzy przestają istnieć. Nawet jeśli ta maksyma jest nieco przerysowana, dobrze obrazuje sedno sytuacji, w jakiej się znaleźliśmy. Jeśli firma chce dotrzeć do klienta i utrzymać się na rynku, musi zacząć wykorzystywać przestrzeń handlową w świecie online.
Sklep online, czyli sposób na przetrwanie
Zamknięcie galerii handlowych, ograniczenia w funkcjonowaniu sklepów stacjonarnych oraz ludzie, którzy nie chodzą po mieście, tylko spędzają czas w domach – połączenie tych wszystkich czynników brzmiało dla wielu przedsiębiorców jak wyrok. Niektórzy z nich załamali ręce i pogodzili się z porażką, inni natychmiast zaczęli szukać planu awaryjnego. Ci aktywni szybko zrozumieli, że największe szanse na utrzymanie się na rynku zapewni im przeniesienie działalności handlowej do przestrzeni wirtualnej.
W tym momencie pojawiamy się my i nasza oferta tworzenia profesjonalnych sklepów internetowych. Chcesz zaznaczyć swoją obecność w sieci i przyciągnąć zainteresowanie klientów? Zapewnij sobie do tego odpowiednie narzędzia i zobacz, jakie korzyści może Ci przynieść skierowanie biznesu do świata online.
Jak stworzyć sklep internetowy?
Odpowiedź na zadane powyżej pytanie jest dużo prostsza niż mogłoby się wydawać. W dobie możliwości, jakie oferuje w dzisiejszych czasach internet, przygotowanie wirtualnej platformy sprzedażowej to przysłowiowa bułka z masłem, a cały proces jest zdecydowanie tańszy niż Ci się wydaje. Już na samym wstępie uzyskujesz dostęp do profesjonalnych szablonów, które zapewniają Ci solidny, sklepowy fundament. Pozostaje więc jedynie dostosować gotowe rozwiązania do własnych preferencji, wypełnić przestrzeń treścią i można rozpoczynać wirtualną sprzedaż.
Fakty są takie, że do stworzenia funkcjonalnego i łatwego w obsłudze sklepu, potrzebujesz tak naprawdę zaledwie kilku rzeczy – logotypu, zdjęć, krótkiego opisu produktów oraz ewentualnie jednego lub dwóch banerów reklamowych. Dodaj do tego parę zdań na temat prowadzonej działalności i w zasadzie można startować. Do ustalenia pozostaną jedynie takie kwestie jak dostawa czy forma płatności, ale to bez problemu dostosuje się już za pomocą intuicyjnego panelu. Proste, prawda?
Jeśli więc myślisz o założeniu e-sklepu i chciałbyś w łatwy sposób zacząć sprzedawać swoje produkty w sieci, trafiłeś we właściwe miejsce. Pomożemy Ci wystartować i profesjonalnie wesprzemy Cię na etapie wdrożenia. Skontaktuj się z nami i zaznacz swoją obecność w sieci!
0 komentarzy